EVENTÔIR OVER DE TOEKOMST VAN CORPORATE EVENTS

23 juni 2020

Voor bijeenkomsten geldt vanaf 1 juli geen maximaal aantal bezoekers meer

“Creating memorable experiences”, zo luidt de slogan van corporate event agency EVENTÔIR, gevestigd in Amsterdam. EVENTÔIR is gespecialiseerd in meerdaagse meetings en incentivereizen. Voor bijeenkomsten geldt vanaf 1 juli geen maximaal aantal bezoekers meer. De evenementenbranche heeft inmiddels een protocol voor zakelijke bijeenkomsten opgesteld in de 1,5 meter economie. Jacqueline Hulscher, eigenaresse van EVENTÔIR, voorspelt dat het voorzien in een gezonde, veilige omgeving de belangrijkste en meest blijvende verandering zal zijn die we zullen zien in toekomstige evenementen.

De kracht van H2H (human-to-human)

In de afgelopen periode heeft EVENTÔIR een aantal virtuele events georganiseerd, waaronder wine tasting, yoga, en een virtual party.  “Als eventprofessionals moeten we elke dag onze verbeelding de vrije loop laten, out of de box denken en en ons vak opnieuw uitvinden.” Tóch gelooft Jacqueline vele malen meer in de kracht van H2H: “Dankzij digitale evenementen en werken op afstand ervaren we de efficiëntie van een digitale levensstijl. Hoewel we ons ook realiseren dat er iets ontbreekt: het fysieke gevoel van verbondenheid, de rijkdom aan menselijke interacties, de emoties en levendige herinneringen die verband houden met ervaringen uit het echte leven. Fysieke evenementen zijn uniek, gedenkwaardig en hebben de mogelijkheid om mensen te betrekken door middel van interacties, emoties en verhalen die je niet kunt ervaren in een virtuele omgeving.”

De toekomst van corporate events

“Als deze situatie voorbij is, zullen mensen meer dan ooit de behoefte voelen elkaar weer te ontmoeten en om nieuwe plaatsen en culturen te ontdekken en te netwerken, om gezamenlijk nieuwe, onvergetelijke ervaringen op te doen. Ik ben er zeker van dat deze tijd ons heeft doen beseffen hoe belangrijk fysieke evenementen daadwerkelijk zijn. Wij kunnen niet wachten om weer op gang te komen en memorable experiences te creëren. De evenementenbranche is er klaar voor!” aldus, Jacqueline.