Kennisplatform voor noord holland

Albelli-Photobox lanceert rebranding en leiderschapswijziging voor groei

Geplaatst op 4 maart 2024
Albelli-Photobox lanceert rebranding en leiderschapswijziging voor groei

Albelli-Photobox Group, moedermaatschappij van albelli, kondigde onlangs aan dat het zou overgaan in Storio group. Deze Europese koploper in gepersonaliseerde fotoproducten, met een geconsolideerde omzet van meer dan 340 miljoen euro, bedient meer dan 11 miljoen klanten. Deze belangrijke ontwikkeling gaat gepaard met een verandering in het management: op 8 februari 2024 is Alessandro Coppo aangesteld als CEO ter vervanging van Tristan Money. Deze strategische verschuiving maakt deel uit van een tweejarig post-fusieplan dat zich richt op integratie, innovatie en groei.

De transformaties werden aangekondigd tijdens een intern lanceringsevenement dat live werd uitgezonden vanuit Amsterdam, Londen en Barcelona. Tijdens dit evenement werden alle kantoren en fabrieken in heel Europa virtueel met elkaar verbonden. Het evenement werd afgesloten met een feest op alle locaties van Storio group, waarmee het begin van een nieuw hoofdstuk werd ingeluid.

Tristan Money gaf het leiderschapsstokje over aan Alessandro Coppo, na negen jaar aan het roer te hebben gestaan, waarin hij in januari 2022 met succes de fusie met Photobox tot stand bracht.

Doorgewinterde leider

Alessandro Coppo, een doorgewinterde leider met meer dan 25 jaar ervaring in de sector, is de CEO om Storio group naar een mooie toekomst te leiden. Alessandro, met 8 jaar ervaring bij Boston Consulting Group en 17 jaar bij eBay, stond aan het hoofd van de uitbreiding van eBay Classifieds Group van 300 miljoen dollar naar meer dan 1 miljard dollar aan omzet. Zijn strategische focus op het verbinden van mensen door middel van innovatieve technologie en het creëren van veilige, prettige handelservaringen is een bewijs van zijn vermogen om groei en transformatie te stimuleren. Deze ervaring sluit perfect aan bij het ethos en de ambities van Storio group.

Als CEO wil Alessandro voortbouwen op de solide basis die door Tristan en het bestaande managementteam is gelegd. Alessandro is vastbesloten om Storio group om te vormen tot een onderscheidend en geliefd merk, dat ernaar streeft om mensen gelukkig te maken door hen te verbinden met de momenten die er het meest toe doen.

De rebranding naar Storio group laat zien hoe het bedrijf zich evalueert en er alles aan doet om onvergetelijke ervaringen te creëren. Deze verandering symboliseert de toewijding van het bedrijf aan continue groei en innovatie binnen de sector. Centraal in de rebranding van Storio group staat de vernieuwde doelstelling “To Make Joy Unforgettable” (maak geluk onvergetelijk), die aansluit bij de rol van Storio group om bijzondere momenten van klanten om te zetten in blijvende herinneringen.

Alessandro Coppo is enthousiast over zijn toetreding tot de Storio group: “Het is een spannende tijd om een bedrijf te leiden dat zich op het kruispunt van digitale en fysieke omgevingen bevindt en waarvan de producten een diepe emotionele waarde voor de klanten hebben. Onze toewijding aan innovatie en persoonlijke verbinding is uniek en ik kijk ernaar uit om voort te bouwen op de sterke basis die door Tristan en het team is gelegd. Onze nieuwe merkidentiteit en waarden zullen centraal staan in onze toewijding aan klanten en werknemers.”

Lancering

Tristan Money zei over de recente veranderingen: “De lancering van Storio group en de verwelkoming van Alessandro Coppo als CEO zijn het begin van een spannend nieuw hoofdstuk. Sinds de fusie van Albelli en Photobox Group 2 jaar geleden, hebben we hard gewerkt om onze activiteiten te integreren en een duidelijk pad voor de toekomst uit te stippelen. De ervaring en visie van Alessandro sluiten perfect aan bij de missie, visie, doelstellingen, waarden en het plan van Storio group.”

Met deze nieuwe identiteit en de nieuwe CEO is Storio group klaar om zijn aanwezigheid op de markt te versterken en innovatieve oplossingen te bieden die de klantervaring verbeteren en groei stimuleren. Het bedrijf zet zich in om uitzonderlijke producten en diensten te leveren, in lijn met het nieuw gedefinieerde doel, de waarden en de beloften aan werknemers.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: