Kennisplatform voor noord holland

Bureau Buhrs: Innovatieve communicatie en marketing uit Amsterdam Noord

Geplaatst op 6 december 2021
Bureau Buhrs: Innovatieve communicatie en marketing uit Amsterdam Noord

Bureau Buhrs bestaat bijna vijftien jaar en dagelijks werken er zo’n kleine twintig man, eigenlijk vooral vrouw, aan het positioneren en profileren van gebieden en organisaties. Eigenaar Michel Buhrs is Amsterdammer in hart en nieren en bekend van verschillende boeken over marketing en communicatie. Hij is ook de grondlegger van een specifieke vorm van marketing: gebiedsmarketing.

Niet alleen verzorgde het bureau de gebiedsmarketing van projecten in en om Amsterdam zoals Centrum Amsterdam Noord (CAN), Osdorpplein, Centrum Nieuw West, Schinkelkwartier, Diemen Citymarketing, Zaandam Stationsgebied, ook is het bureau letterlijk te vinden van Groningen tot Gent. Het bureau werkt daarbij voor ontwikkelaars, vastgoedeigenaren, centrummanagement, adviesbureaus, woningbouwcorporaties en gemeenten.

Strategie en uitvoering
Het bureau staat erom bekend dat het zowel sterk is in strategisch advies als in effectieve en creatieve uitvoering daarvan, zoals de ontwikkeling van huisstijlen, promotievideo’s, campagnes en websites. En dat niet alleen voor woon-, winkel-, werk-, en leisuregebieden. Tegenwoordig zijn het ook steeds meer bedrijven die Bureau Buhrs vragen hen te helpen bij hun positionering.

Boost van winkelgebieden
Een nieuw product van het bureau is de Bezoeker Booster: een aanpak die met de innovatieve combinatie van data, kennis en creativiteit winkelgebieden weer op de kaart zet. Het ene winkelgebied is het andere niet, maar bijna allemaal kampen ze met problemen. Met de datagedreven aanpak leren ondernemers en/of gemeente binnen twee maanden de bezoekers en hun wensen kennen, ontdekken ze het kansrijke winkelprofiel en -aanbod, en krijgen zij zeven acties om de specifieke doelgroep te bereiken.
Leonie van der Laan, adjunct directeur Bureau Buhrs: “Wij hebben al voor veel winkel- of centrumgebieden de marketing mogen doen, maar door gebruik te maken van anonieme data van mobiele telefoons van huidige bezoekers, kruipen we in de huid van de kansrijke consument en kunnen we funshop-aanbod, marketing en communicatie op maat maken.”

Behaviour Club
Een ander recent en nu al enorm succesvol initiatief van Bureau Buhrs is de Behaviour Club. Al lange tijd roepen zowel wetenschap als praktijk dat het delen van inzichten uit de gedragswetenschap en marketing, communicatie, reclame en beleid beter kan. Een enthousiaste groep top-professionals en wetenschappers uit Nederland en België heeft op initiatief van Bureau Buhrs die handschoen opgepakt.

Oprichter Michel Buhrs: “De Behaviour Club heeft als missie om het bedrijfsleven, de overheid en de wetenschap samen te brengen en zo van elkaar te leren. Hiermee kan de koppeling tussen gedragswetenschap en de toepassing ervan in de praktijk naar een hoger plan worden getild”.

Inmiddels is er ook al grote vraag naar de adviesdiensten van de Behaviour Club. Senior consultant dr. Simone Krouwer: “Afgelopen week heb ik me beziggehouden met verkeersveilig gedrag, meningsvorming over kernenergie, een interne reorganisatie en bewoners in een ontwikkelbuurt. De vragen zijn zeer divers. Niet gek als je beseft dat als je het gedrag van mensen snapt, je ook op een onderbouwde en integere manier kunt proberen dit gedrag te veranderen.” Je kunt de Bezoeker Booster met het 7-stappen model gratis aanvragen via info@bureaubuhrs.nl. Kijk voor nadere informatie op www.bureaubuhrs.nl of op www.behaviourclub.nl.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: