Kennisplatform voor noord holland
Jolanda Bakker
Bureau Hoofdstuk HR Advies

Hoge werving & selectie-fee? Houd het lekker in eigen hand

Het werven van nieuwe medewerkers vergt, meer dan ooit, tijd en uithoudingsvermogen. Een diversiteit aan kanalen moet worden aangeboord om de juiste mensen aan te trekken. Van campagnes, publicaties en het ontsluiten van netwerken tot ‘searchen’ op diverse platformen en het benaderen en verleiden van mensen die goed aansluiten op het gewenste profiel. Er wordt aan heel wat bomen geschud.

Dit moet tegenwoordig gebeuren om de juiste man of vrouw te vinden. Als dit dan de noodzakelijke weg is, luidt ons advies: doe dit dan vanuit – en uit naam van – het eigen bedrijf. Waarom uitbesteden aan een extern bureau dat de markt telkens weer benadert met de tekst: ‘Voor onze opdrachtgever actief op het gebied van …. zoeken wij …’?

Recruitment pay-off

Jouw bedrijfsnaam, propositie, belofte en aanbod zouden rond moeten zingen over al die kanalen die aangeboord worden. Je vergroot je naamsbekendheid als werkgever en het aantal volgers van je bedrijfspagina op LinkedIn. Ook laat het aantal bezoekers van je website groei zien en vergroot je het eigen netwerk aan werkzoekenden, zowel actief als latent. Je vergroot bovendien je portefeuille aan potentiële medewerkers voor toekomstige vacatures. Je kunt je eigen medewerkers actief betrekken bij de procedure en hen inzetten als ambassadeurs. En alles wat je opbouwt is van waarde voor elke volgende vacature die je wilt vervullen.

Het is een mega-intensief proces, en niet iedereen heeft die super-recruiter in dienst. En je HR-adviseur heeft het wellicht veel te druk om ook de activiteiten behorend bij een gericht en intensief recruitmentproces op zich te nemen. Maar is de inzet van een extern recruitmentbureau met de pay-off, zoals hierboven opgesomd, de juiste oplossing?

Ons netwerk, jouw netwerk

In-house recruitmentprofessionals leveren toegevoegde waarde wat betreft het opbouwen van het imago van de opdrachtgever als werkgever. De professionals van Bureau Hoofdstuk komen op de vloer van de klant en werken uit naam van de klant als recruiter. Alle recruitmentactiviteiten die we uit handen nemen, pakken wij op met onze professionaliteit en natuurlijk ons netwerk. En dit netwerk wordt jouw netwerk.

Interne inzet van recruitmentprofessionals vergroot tegelijkertijd de selectiekwaliteit van managers en vacaturehouders binnen de organisatie. Wij rollen als het ware op een professionele wijze de rode loper uit voor kandidaten die een goede recruitmentervaring bij jullie bedrijf opdoen. De eerste ambassadeurs zijn geboren. 

Nieuwste middelen

Gekwalificeerde professionals blijven graag bij binnen hun vakgebied, passen de nieuwste inzichten toe en maken gebruik van de nieuwste middelen. Targeting campagnes, game-based assessments en bijvoorbeeld culture-fit scans; het zit allemaal in onze koffer.

Jolanda Bakker, directeur Bureau Hoofdstuk

Delen via

Zoeken naar: