Kennisplatform voor noord holland

Drie Amsterdamse bedrijven winnaar Oranje Handelsmissiefonds

Geplaatst op 28 januari 2021
Drie Amsterdamse bedrijven winnaars Oranje Handelsmissiefonds

Tien Nederlandse bedrijven, waaronder drie uit Amsterdam, zijn dinsdag 26 januari uitgeroepen tot winnaar van het Oranje Handelsmissiefonds 2020. A Beautiful Story, Holie Foods en Massarius zijn de gelukkigen. In tijden waarin hulp meer gewenst is dan ooit, krijgen de bedrijven een jaar lang ondersteuning bij het realiseren van hun exportambities. De winnaars zijn gekozen uit ruim 200 inschrijvingen en geselecteerd op criteria zoals duurzaamheid, innovatie en de motivatie om te starten of uit te breiden in het buitenland.

Het Oranje Handelsmissiefonds is een initiatief van evofenedex, EY, ING, MKB-Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken, in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Deze partners helpen voor het zevende jaar op rij tien mkb-bedrijven met het uitbreiden van hun buitenlandse netwerk door hun ervaring en kennis op het gebied van internationaal zakendoen.

Prijzenpakket voor winnaars

Het fonds heeft al meer dan 70 ondernemers ondersteund met een persoonlijk programma om voet aan de grond te krijgen in een gekozen exportland. Ook dit jaar ontvangen de winnaars een prijzenpakket, onder andere bestaande uit een-op-een-hulp van ambassades en (digitale) gesprekken met ambassadeurs, deelname aan een fysieke of digitale handelsmissie en een zakenpartnerscan. Vanwege de coronapandemie kan de ondersteuning indien nodig ook worden aangepast of uitgesteld.

EY nieuwe partner van het OHMF

Recentelijk is EY, gespecialiseerd in assurance, tax, transaction en consulting services, als nieuwste partner van het fonds verwelkomd. De ervaren adviseurs van EY zullen de winnaars assisteren bij hun internationalisatie. Linda Herms, partner bij EY, vertelt: “Wij zijn zeer verheugd ons aan te sluiten als partner van het Oranje Handelsmissiefonds. Het fonds helpt al jarenlang ondernemers in hun weg naar een gewenst exportland. EY kan hen begeleiden en ondersteunen met onze uitgebreide kennis en ervaring van ondernemingen in deze fase van hun groei en heeft bovendien een groot internationaal netwerk waar deze ondernemers gebruik van kunnen maken. Op deze manier dragen we bij aan de kansen van Nederlandse ondernemingen in het buitenland.”

De drie Noord-Hollandse winnaars

  • A Beautiful Story (Amsterdam): de vrouwen achter dit bedrijf produceren handgemaakte en fairtrade sieraden uit Nepal. Deze social enterprise wil graag voet aan de grond krijgen in de VS.
  • Holie Foods (Amsterdam): dit duurzame voedingsmerk richt zich op klimaatpositief ondernemen. Alle producten zijn vegan, worden lokaal geproduceerd en 50 procent van de opbrengst wordt gebruikt voor het planten van bomen. Holie Foods richt zijn pijlen op Duitsland.
  • Massarius (Amsterdam): een publisher trading desk voor zelfstandige uitgevers. Het bedrijf faciliteert in het veilen van online (video-)advertenties. Massarius wil toetreden tot de markt in het Verenigd Koninkrijk.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: