Kennisplatform voor noord holland

Nieuw Nederlands reismerk NORTVI brengt vernieuwing in de reisindustrie

Geplaatst op 16 november 2020
NORTVI

‘Waarom is er nog geen kwalitatief koffermerk dat design en duurzaamheid combineert?’, dit was de brandende vraag van drie Nederlandse ondernemers. Zij introduceren NORTVI: een nieuw premium reismerk dat de mooiste hoogwaardige reisproducten maakt van eco-vriendelijke materialen.

Dat duurzaam ook mooi kan zijn bewijst het merk met hun eye-catching kofferlijn die te personaliseren is tijdens iedere reis die je maakt. Met de lancering zetten zij in op een totale vernieuwing van de huidige ouderwetse koffer-industrie waar niet eerder design en duurzaamheid zo hand in hand gingen.

NORTVI heeft als doel om in 2022 een volledig circulair bedrijf te zijn. Daarom is NORTVI gestart met het inzamelen van oude koffers en reistassen met als voornemen om deze volledig te recyclen en er nieuwe duurzame reisproducten van te maken.

Een nieuw reismerk lanceren tijdens de corona pandemie? Dat ligt niet voor de hand zou je zeggen. Toch hadden deze drie ervaren Nederlandse ondernemers de durf en de overtuiging om het te doen. En met een goede reden; namelijk het permanent veranderen van de huidige reismarkt en de afweging die mensen maken bij de aanschaf van een nieuwe koffer. De visie van de oprichters van NORTVI is dat in een tijd van luwte een markt kan worden veranderd en er een verduurzamingsslag kan plaatsvinden. De consument krijgt daardoor een adempauze en heeft de tijd om een bestaand aankooppatroon te heroverwegen.

“De mensen om ons heen verklaarden ons voor gek maar wij zien de huidige corona tijd juist als een periode om de consument meer inzicht te geven in de duurzame keuze die wij aanbieden en wij merken dat daar heel veel behoefte aan is”

De oprichters van NORTVI zijn echte creators en disruptors. Marijn van Roij (35) en Sebastiaan van Dam (32) stonden aan het roer bij het grote mode platform Zalando en hebben het bedrijf destijds naar de Benelux gebracht. Marijn is daarna bij het Deense bedrijf BESTSELLER verantwoordelijk geweest voor de online sales van grote modemerken zoals VERO MODA en ONLY in Europa. Sebastiaan en Max (28) hebben in 2011 het zeer succesvolle online mediabedrijf Divimove opgericht dat is uitgegroeid tot het grootste online mediabedrijf van Europa en dat met meer dan 150 werknemers aan het eind van 2018 is verkocht aan de RTL Groep.

Daarna hebben de drie de koppen bij elkaar gestoken en zichzelf voor een nieuwe uitdaging gesteld: het wakker schudden van de huidige ouderwetse koffermarkt en een hoogwaardig alternatief bieden dat voldoet aan de wens van de bewuste en stijlvolle consument. De drie nemen daarmee definitief afstand van de wereld van fast fashion en ontwerpen een uniek product dat toegankelijk is voor een grote groep consumenten. De missie is om eind volgend jaar volledig circulair te zijn en daarmee timmeren ze hard aan de weg om een grote doorbraak te realiseren.

Uniek en baanbrekend duurzaam

De serie reisproducten van NORTVI wordt gekenmerkt door een spannend en esthetisch design. De producten zijn volledig met de hand ontworpen en worden zoveel mogelijk gemaakt van duurzame materialen; zo bestaat de binnenkant van de koffer voor 100% uit gerecyclede PET flessen en is de buitenkant gemaakt van gerecycled polycarbonaat. Daarnaast is NORTVI trendsetter op het gebied van durability. Alle koffers in de nieuwe lijn zijn gemaakt van de sterkste materialen zodat de koffer een leven lang meegaat.

Innoverend en geluidloos

De NORTVI-koffer zorgt ervoor dat een koffer eindelijk écht functioneel wordt. De koffer biedt extra veel opbergruimte en is beschikbaar in handbagage formaat in twee speciale uitvoeringen: een met een waterdicht voorvak zodat je op het vliegveld snel en moeiteloos bij je laptop en belangrijkste items kan komen zonder de hele koffer open te maken én de variant zonder voorvak; voor wie het voldoende is om alleen je essentials mee te nemen op reis. Zowel de binnen- als buitenkant zijn met een scherp oog voor detail vormgegeven en bevatten buitengewoon speelse elementen die je nieuwe koffer tot een ongekend fashionable product maken. NORTVI heeft zich daarnaast ingespannen om een bekend irritatie punt op te lossen van huidige koffers: lawaaierige wielen. Alle koffers in de lijn van NORTVI zijn uitgerust met de allerstilste fluisterwielen van de hoogste kwaliteit die ervoor zorgen dat je vrijwel geluidloos over elke ondergrond rijdt.

Customizable en fun

Elke reis die je maakt is uniek en daarom zet NORTVI in op producten die volledig aan je eigen smaak of gevoel zijn aan te passen. Iedere koffer is te personaliseren met een speciale kofferriem. Zo maak je je koffer direct herkenbaar, perfect passend bij je eigen outfit en kom je helemaal in de juiste stemming voor de reis die je gaat maken. NORTVI start met een collectie van negen verschillende straps met elk een uniek kleurenpalet en design. Dus waar je ook heengaat, jouw koffer is dé stijlvolle accessoire die je in de stemming brengt voor je volgende reis. Het assortiment wordt continu uitgebreid, onder meer door samenwerkingen met verschillende Amsterdamse designers zodat de collectie uniek blijft en jij eindeloos kan blijven variëren.

Uitbreiding van de collectie

De collectie van NORTVI wordt het komende seizoen verder uitgebreid met een elegante bijpassende tassenlijn en andere unieke reisaccessoires. De tassenlijn is niet alleen in stijl en materiaal – gemaakt van 100% gerecyclede PET flessen – een perfecte match, elke tas is ook zo ontworpen dat deze naadloos aansluit op de bovenkant van je koffer. Daarnaast heeft NORTVI net als bij de koffers de volledige focus op durability. Alle tassen in de nieuwe lijn zijn volledig geïntegreerd met schokvrij materiaal dat ervoor zorgt dat de tas niet stuk te krijgen is en een leven lang meegaat.

Alle NORTVI producten zijn verkrijgbaar op www.nortvi.com en in selecte retail locaties zoals de Bijenkorf en Hutspot in Amsterdam, Leiden, Den-Bosch, Eindhoven en Antwerpen.

Duurzaamheidsactie

NORTVI is ook gestart met een duurzaamheidsactie met als doel om het ouderwetse kofferlandschap te verduurzamen. Hoe werkt het? Je oude koffer of reistas lever je in bij NORTVI en vervolgens ontvang je 50 euro korting bij aanschaf van een nieuwe en duurzame NORTVI koffer. NORTVI recycled de ingeleverde producten volledig en doneert het gerecyclede plastic aan circulaire bedrijven die er 100% gerecyclede producten van maken.

De essential koffer heeft een verkoopprijs van 189 euro en het frontpocket model 229 euro.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: