Kennisplatform voor noord holland

Onderzoek We Love Communities: ‘Groei kleine ondernemers stokt door tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis’

Geplaatst op 13 september 2021
Onderzoek We Love Communities: ‘Groei kleine ondernemers stokt door tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis’

75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis zijn de voornaamste redenen waardoor hun groei stokt, zo blijkt uit onderzoek van We Love Communities onder 1.297 kleine ondernemers.

“Ik ben geschrokken van het feit dat zoveel kleine bedrijven niet tevreden zijn over hun bedrijfsresultaat”, zegt Digital community expert Maartje Blijleven van We love communities.

Het onderzoek van We Love Communicaties leidt tot nieuwe inzichten in ondernemerschap. De belangrijkste onderzoeksresultaten:

  • 75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat, 54 procent geeft het resultaat van hun bedrijf zelfs een onvoldoende als rapportcijfer.
  • Een derde van het aantal respondenten zegt de juiste marketingkennis te missen om hun bedrijf te laten groeien. Tijdgebrek om de kennis op te doen is de onderliggende reden.
  • De respondenten geven aan dat zij een community willen opzetten om betere zichtbaarheid te realiseren en meer klanten en omzet te behalen.
  • Een derde van de ondervraagde ondernemers heeft een community en haalt daar 11 procent van haar klanten uit.
  • 60 procent van de ondervraagde ondernemers wil leren hoe zij een community kunnen op- en uitbouwen.

Verandering doet groeien

Maartje Blijleven, founder van We Love Communities, is geschrokken van het feit dat bij veel ondernemers vooral de kennis ontbreekt om zichtbaar te zijn binnen hun doelgroep en een band met (potentiële) klanten op te bouwen. Dat geldt ook voor het feit dat deze ondernemers aangeven geen tijd hebben om deze kennis op te bouwen. “Zo kunnen zij niet groeien in hun ondernemerschap en met hun bedrijf. Dat is echt een gemiste kans. Daarin wil ik nu verandering brengen”, aldus de Digital community expert.

Over Maartje Blijleven

Maartje Blijleven is keynote-spreker, #1 Managementboek bestseller auteur en heeft in de afgelopen twintig jaar haar sporen verdiend als digital community expert voor bedrijven als Endemol, KLM, Facebook en honderden kleine ondernemers. Met haar bedrijf ‘We Love communities’ helpt zij ondernemers hun business een boost te geven.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: