Kennisplatform voor noord holland

Skymark: 24/7 paraat voor een tevreden klant

Geplaatst op 15 december 2021
Skymark: 24/7 paraat voor een tevreden klant

Op het visitekaartje en in het logo prijkt een skyline: dat Skymark iets van doen heeft met panden is wel duidelijk. Maar dat hoeven echt geen wolkenkrabbers te zijn. Skymark neemt ook grote en kleine kantoorgebouwen, bedrijfspanden, parkeergarages en appartementencomplexen onder zijn hoede. Het bedrijf – gevestigd in Hoofddorp – is gespecialiseerd in VvE-beheer en property management. Oftewel: ze beheren onroerend goed voor ondermeer VvE’s, vastgoedeigenaren en professionele beleggers. En dat doen ze 24 uur per dag: “Wij zijn pas klaar als de klant tevreden is.”

Directeur René Blauw en bedrijfsjurist Peter Verhallen van Skymark begrijpen dat hun manier van werken bedrijfseconomisch misschien niet altijd even gangbaar is. “Onze kracht is tegelijkertijd onze ‘zwakte’. Onze manier van werken brengt nu eenmaal met zich mee dat we altijd en snel klaarstaan voor onze opdrachtgevers. Als er om half zes vrijdagmiddag nog een telefoontje binnenkomt dat er lekkage is in een appartementencomplex dat wij beheren, dan wordt het probleem diezelfde avond nog opgepakt. Waar ook in Nederland. Of het nu in Groningen, Venlo of Amsterdam is, we hebben door het hele land technische partners die dagelijks complexe situaties oplossen.”

Geen urenschrijvers

Skymark beheert zo’n zestig locaties in Nederland, van Groningen tot Venlo en van Zwolle tot Amsterdam. De locaties variëren van kleine appartementencomplexen tot hoofdkantoren van grote marktpartijen. De uitvoerende managers bezoeken regelmatig de locaties die Skymark in beheer heeft of waar ze VvE-taken voor uitvoeren. “Deze collega’s kennen de panden en de mensen. De betrokkenheid is groot en dat schept vertrouwen”, aldus bedrijfsjurist Verhallen. “Bovendien doen we aan nazorg, daarin onderscheiden we ons ook van onze concurrenten. We zijn geen urenschrijvers, dus de kosten en baten wegen niet altijd tegen elkaar op, maar voor ons is een tevreden klant onbetaalbaar. En dat verdient zich uiteindelijk weer terug”, benadrukt directeur Blauw.  

Professionalisering

Skymark doet als beheerder meer dan lekkages oplossen, ander technisch onderhoud en (financiële) administratie. Blauw: “De markt is sterk aan het veranderen en ook wet- en regelgeving stelt hogere eisen aan beheer en besturen van een VvE, nu veelal uitgevoerd door eigenaren die dit als vrijwilliger invullen. De urgentie om VvE-beheer te professionaliseren is groot en VvE-bestuurders zijn mede daardoor steeds moeilijker te vinden.”

Escalatie voorkomen

Het feit dat VvE-bestuursleden ook nog eens hoofdelijk verantwoordelijk/aansprakelijk zijn voor het reilen en zeilen van de VvE, zorgt ervoor dat er vraag is naar partijen aan wie het bestuur en beheer kan worden uitbesteed. Verhallen: “Dan zijn ze bij ons aan het goede adres. Wij hebben jarenlange ervaring op dit gebied en kunnen op technisch, administratief, financieel én juridisch vlak adviseren en ondersteunen. Dat doen we voor bedrijfspanden en particuliere appartementencomplexen. Bij beide kan je te maken hebben met meerdere eigenaren of belanghebbenden. Bij VvE’s is het zakelijke belang anders en heeft het veel meer een persoonlijk karakter. Escalatie bij strijdige belangen wordt sneller als persoonlijk ervaren. Wij functioneren als beheerder en bestuurder onafhankelijk, neutraal en kunnen zorgen voor een professionele invulling daarvan. Onze kennis en ervaring brengt mee dat we naast het persoonlijke element ook over de financiële en juridische inhoud kunnen adviseren en het zo nodig regelen.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: