Kennisplatform voor noord holland

Golfcentrum De Hoge Dijk blijft groeien: Businessclub interessant voor ondernemers en bedrijven

Geplaatst op 26 september 2023
Golfcentrum De Hoge Dijk blijft groeien: Businessclub interessant voor ondernemers en bedrijven

Het gaat goed met Golfcentrum De Hoge Dijk in Amsterdam-Zuidoost. Door een breed scala aan activiteiten, evenementen en horeca is het golfcentrum goed te vinden door zowel jong als oud. Steeds meer bedrijven en ondernemers sluiten zich aan bij de businessclub van De Hoge Dijk. Joop Kluin, manager Golfcentrum De Hoge Dijk, en Marco Knaap, eigenaar Golfacademy/Golflounge Amsterdam, vertellen er vol passie over.

Vlakbij het AMC-ziekenhuis, aan de Abcouderstraatweg, vind je De Hoge Dijk, een plek waar al het mooie rondom golf bij elkaar komt. Je vindt er onder andere een 27 holes baan, een golf academy, een golfvereniging, een golfshop, een clubfitting, een brasserie en Golflounge Amsterdam. Die unieke combinatie zorgt ervoor dat steeds meer golfliefhebbers, waaronder ook ondernemers en bedrijven, het golfcentrum weten te vinden.

Groeiende Businessclub

Naast bovengenoemde zaken, biedt De Hoge Dijk ook een speciale businessclub voor ondernemers en bedrijven. Joop vertelt hier meer over: “Het aantal clubleden blijft gestaag groeien; vier jaar geleden zaten we op 20 businessmembers, nu op een kleine 80! Businessmembers kunnen hun eigen zakelijke pakket samenstellen met onder andere het aantal rondjes golf. Iedere maand komen er wel een of twee nieuwe leden bij. Niet zo gek, want speciaal voor onze members organiseren we clubwedstrijden, netwerkborrels, uitwisseling met andere banen en gratis inloop golflessen. Zo gaan we in oktober met de bus een dagje golfen/ netwerken/ dineren op Texel. Na de coronatijd is het fijn om dat soort events weer te mogen organiseren voor onze leden.”

Vernieuwde vergaderzalen en brasserie

Als member van de businessclub mag je ook nog eens gratis gebruikmaken van de vergaderzalen van De Hoge Dijk. Joop: “Zowel de zalen als de brasserie zijn onlangs opnieuw ingericht en bij de brasserie biedt onze nieuwe chef-kok een uitgebreide lunch- en dinerkaart. In de reserveringen voor onze brasserie zien we steeds meer zakelijke lunches en diners staan.” Marco Knaap vult aan: “Medewerkers van bedrijven spreken af om hier te vergaderen, maar ook om te lunchen of te dineren en daarna een balletje te slaan of een golfclinic te volgen. Juist die combinatie is voor veel professionals heerlijk: werken, netwerken en golfen tegelijk.” Joop: “De bedrijven die bij ons boeken en/of lid worden zijn heel divers; van jonge startups tot de gerenommeerde bedrijven. Het zijn hardwerkende mensen die zo nu en dan ook lekker willen golfen met hun klanten en collega’s. Dat kan hier op een makkelijke en laagdrempelige manier. Ons terrein ligt tegen Amsterdam-Zuidoost aan, is goed bereikbaar en je kunt hier makkelijk parkeren. En vergaderen is toch leuker in een groene omgeving dan op kantoor…”

Jongere doelgroep

Opvallend aan De Hoge Dijk is de jongere doelgroep. Marco: “Dat komt vooral door onze Golflounge die we vorig jaar geopend hebben. De Golflounge, een combinatie van golf en entertainment dat oorspronkelijk uit Amerika komt, is een groot succes. We organiseren er speciale avonden, zoals een vaste dj-avond, maar ook worden er veel bedrijfsfeesten, presentaties en seminars gehouden. Onlangs hield onze “buurman”, het AMC, er nog een seminar. Nu al krijgen we de eerste aanvragen binnen voor kerst- en nieuwjaarborrels. Dat zegt wel genoeg: ook daarin weten mensen ons te vinden.” Joop: “Onlangs organiseerden we in en rondom onze Golflounge de Creators Golf Cup, waarbij maar liefst 80 influencers uit binnen- en buitenland streden om de eerste plek. Bij elkaar hebben zij zo’n 50 miljoen volgers op social media! Het was een gigantisch event met zelfs een helikopteraankomst op de baan. Dat was voor ons weer een nieuwe ervaring en het levert natuurlijk een hoop goede reclame voor ons op.”

Samenwerking met grote merken

Al die aandacht blijft bij golfprofessionals en merken niet onopgemerkt. Sport- en vrijetijdsmerken die normaal gesproken met hun producten langs de winkels gaan, kloppen nu bij De Hoge Dijk aan om hun waar te showen. Marco: “De Golflounge is daar prima geschikt voor: geïnteresseerden kunnen een balletje slaan, een hapje en een drankje doen en ondertussen uitgebreid de producten bekijken en ervaren. Hoge Dijk kent al heel wat mooie merken die zich aan het centrum hebben verbonden, zoals Adidas, Volvo, Red Bull, Heineken en PCI. Maar ook Hans Lemmens Golf National Fitting Centre is op De Hoge Dijk gevestigd.” Joop vult aan: “Onlangs hebben we een partner overeenkomst gesloten met Big Green Egg. Een van de resultaten hiervan is nu duidelijk te zien in de vorm van een levensgrote Big Green Egg op de driving range. Golfers kunnen deze gebruiken als target. Uiteraard hebben we ook Big Green Eggs staan op ons terras voor de barbecues. Merken zien ons steeds meer en willen erbij horen.”

Innoveren en investeren

Met al het succes rijst de vraag of De Hoge Dijk niet een beetje uit zijn jasje begint te groeien. Joop: “Nou ja, eigenlijk wel en daarom zijn we ook bezig om te kijken of we onze parkeerplaats kunnen uitbreiden. Naast individuele of kleine groepen golfers, verwelkomen we namelijk nu ook vaak groepen van 30 tot 100 man. Doordat de business nu goed gaat, kunnen we ook verder innoveren en investeren en dat komt het golfcentrum en onze leden en gasten ook weer ten goede!” Marco: “Uiteindelijk doen we het allemaal om het golfplezier bij de mensen te promoten.”

Benieuwd geworden? Kijk dan snel op www.dehogedijk.nl en/of mail naar management@dehogedijk.nl. Golfcentrum De Hoge Dijk vind je aan de Abcouderstraatweg 46 in Amsterdam. Meer informatie over Golf Lounge Amsterdam is te vinden op www.golfloungeamsterdam.nl.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: