Kennisplatform voor noord holland

Human Meat Burger voor Halloween

Geplaatst op 27 oktober 2022
Human Meat Burger voor Halloween

Speciaal voor Halloween komt het rebelse plant-based merk Oumph! met de Human Meat Burger campagne naar Nederland. Het doel? De plant-based markt flink opschudden. De campagne werd bedacht door het Spaanse reclamebureau LOLA MullenLowe en won dit jaar, als enige vegan food merk, de prestigieuze Silver Brand Experience en Activation Lion op het internationale marketing festival Cannes Lions Festival of Creativity.

Plant-based alternatieven voor vlees smakeloos en saai? Niet als het aan Oumph! ligt. Onder het motto “Kill Boring” biedt het iconische Zweedse merk, een van de merken van LIVEKINDLY Collective, plant-based producten met nét dat beetje extra – dat beetje ‘Oumph!’. Een rebels karakter dat deze Halloween kracht wordt bijgezet met een limited edition burger met de smaak en textuur van mensenvlees: de Human Meat Plant-Based Burger. Hiermee laat Oumph! zien dat elk vlees plantaardig te maken is en dat je jouw tanden niet in echt vlees hoeft te zetten om lekker en spannend te eten.

“Na onderzoek bij onder andere échte kannibalen, was de burger binnen no time ontwikkeld. Dit is onze gedurfde, maar daardoor extra verrassende manier om te laten zien dat het mogelijk is om elk soort vlees plant-based te maken, zelfs dat van mensen. Plant-based is volgens ons de enige menselijke manier van eten”, vertelt Oumph! founder en de maker van de Human Meat Plant-Based Burger, Ankan Lindén.

Na de lancering in Zweden, komt deze burger nu ook naar Nederland. Op donderdag 27 oktober, om 17:30 uur, kan iedereen die het aandurft (op=op) langskomen op de Westerstraat in Amsterdam voor een exclusieve first bite

Oumph! heeft de handen ineengeslagen met Vegan Burger Brothers, de expert als het gaat om 100% plant-based fast food. Vanaf 28 oktober is de Human Meat Plant-Based Burger voor bepaalde tijd exclusief te bestellen bij Vegan Burger Brothers in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht voor €9,99 via UberEats.

“Wij willen vleeseters uitdagen om na te denken over het eten van ‘vlees’ en hoe kan dat beter dan met zo’n experiment! De toekomst is vegan en de opties zijn eindeloos!”, aldus Rens Bekkers van Vegan Burger Brothers.

Winnaar Cannes Lions

De Human Meat Plant-Based Burger campagne werd bedacht door het Spaanse reclamebureau LOLA MullenLowe. Oumph! bemachtigde de prestigieuze Silver Brand Experience en Activation Award op het internationale Cannes Lions Festival

“Er is enorm veel competitie in de plant-based sector van grote, bekende merken. Om voor Oumph! bekendheid te genereren, moesten we dus met een gedurfde campagne komen. In lijn met het karakter van het merk zelf. Daarom wilden we bewijzen dat we de smaak van elk soort vlees konden nabootsen met enkel plant-based ingrediënten, op een manier waarop geen enkel ander merk het zou durven. We zijn ontzettend trots dat we in de prijzen zijn gevallen op hét internationale creativiteitsfestival Cannes Lion en hiermee maar liefst 1999 anderen achter ons hebben gelaten!”, aldus Cristina Panea, Global Account Supervisor bij LOLA MullenLowe.

“Het is onze missie om de manier waarop mensen eten te veranderen. Creativiteit is dé manier om hier op een opvallende manier meer awareness voor te genereren. Oumph! gooit hier als merk met lef nog een schepje bovenop waardoor we nog verder ‘out of de box’ gaan en grenzen kunnen verleggen. Met de Human Meat Plant-Based Burger is dat zeker gelukt! Ik ben ontzettend trots dat Oumph! in de prijzen is gevallen en natuurlijk op het geweldige teamwerk erachter.”, aldus Justine Berger, Marketing lead Benelux bij LIVEKINDLY Collective.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: