Wooden Amsterdam bij Retailbeurs showUp

23 januari 2020

Op 2 en 3 februari 2020 is Wooden Amsterdam te zien bij showUP, een retailbeurs waarbij ultieme woonaccessoires en cadeauartikelen worden geshowd. Een evenement waar Wooden Amsterdam perfect tussen past, aangezien het merk interieur items, accessoires en gadgets van hout produceert én verkoopt. De producten zijn echte eyecatchers die het interieur in je huis of op kantoor sfeervol en aangenaam maken. Wooden Amsterdam is hét bewijs dat duurzaam en design samengaan. De producten worden in Nederland geproduceerd en met de hand afgewerkt, maar daarnaast zijn ze ook recyclebaar, herbruikbaar en duurzaam. 

Vier jaar geleden werd Wooden Amsterdam opgericht door Wieger Josemans en zijn vader Hans. Na de vondst van de Trobla, een duurzame houten speaker die zonder stroom het geluid van je smartphone boost, ontstond het idee om een platform te creëren voor lifestyle items waarin duurzaamheid, innovatie en vakmanschap samen komen. Het merk produceert zijn eigen producten maar werkt ook samen met andere merken die hun missie delen, die via de website van Wooden Amsterdam worden verkocht. 

Van eyecatchers voor in je huis of op kantoor tot de finishing touch van je outfit en apparatuur: het totaalassortiment van Wooden Amsterdam biedt voor ieder wat wils. Zo kun je op het platform terecht voor onder andere meubels van Tolhuijs, lampen van Good & Mojo, vlinderdasjes van Bewooden, een eiken accessoire van FLYTE die je planten en lampen laat zweven, MacBook covers van RAUW en de absolute must have: de houten wereldkaart van Wooden Amsterdam.

Door producten via de website aan te schaffen, investeer je in duurzaamheid en minimaliseer je de impact op het milieu. Van alle geproduceerde artikelen gaat namelijk ook nog 1% van de winst terug naar de natuur via Trees for All, een organisatie die voor elke €5 een boom plant om CO2-uitstoot te compenseren. Sinds 2013 wordt showUP georganiseerd met het doel om te laten zien dat een inkoopbeurs ook leuk en inspirerend kan zijn. Inmiddels is de beurs uitgegroeid tot jaarlijks meer dan 350 deelnemers en 6000 bezoekers.