Kennisplatform voor noord holland

Barbie Ferreira en Havaianas vertellen over hun Braziliaanse roots

Geplaatst op 27 juni 2023
Barbie Ferreira en Havaianas vertellen over hun Braziliaanse roots

Al meer dan twee decennia werkt Havaianas, het succesvolle schoenenmerk uit Brazilië, samen met enkele van de meest toonaangevende modehuizen ter wereld. Vooruitlopend op de “samenwerkingsgekte” in de branche, betrad Havaianas voor het eerst de internationale markt door iconische teenslippers te creëren met Missoni en Valentino. Samenwerkingen die ervoor hebben gezorgd dat Havaianas de marktleider op het gebied van teenslippers werd. Vandaag de dag is het merk wereldwijd erkend in de modewereld en een heus begrip. Deze zomer kondigt Havaianas de lancering en gevierde samenwerking aan met de internationale actrice Barbie Ferreira – voor het eerst dat het merk samenwerkt met een beroemdheid.

Van Braziliaanse afkomst en opgegroeid in de Verenigde Staten vertegenwoordigt Barbie’s stem de stijlen en aspiraties van een generatie die zich wereldwijd wil verbinden door middel van de gemeenschappelijke waarden van vrijheid, dialoog en diversiteit – een energie en expressie die maakte dat Barbie de perfecte partner voor Havaianas is om samen een capsule collectie mee te ontwerpen.

Barbie had de vrijheid negen stijlen te ontwerpen, ontwerpen geïnspireerd door haar Braziliaanse roots, vintage elementen van Rio de Janeiro in de jaren 60/70, maar ook de Braziliaanse architectuur en interieurontwerp hadden invloed op het creatieve proces.

“Havaianas is een iconisch merk dat ik al draag vanaf dat ik luiers droeg. Voor mij betekent het zo veel voor mijn cultuur en mijn familie en Brazilië in het algemeen. Braziliaans-Amerikaans zijn heeft mijn hart, mijn kunst en mijn mode gevormd. De kans krijgen om te ontwerpen voor een bedrijf dat mijn familie en mij op een nostalgische manier vertegenwoordigt is ongelooflijk opwindend en ik kan niet wachten tot iedereen ziet wat we hebben ontworpen.” zegt Barbie.

“In een klimaat van zoveel druk en onzekerheid proberen we de wereld een uitnodigende boodschap te vertellen, waarin het mogelijk is om zonder veel oordeel te experimenteren. We willen dat Havaianas een symbool wordt van creativiteit en momenten van ontspanning, en ook van mode die keuzevrijheid biedt”, aldus Maria Fernanda Albuquerque, CMO van Havaianas. “Barbie staat voor deze boodschap en is de ideale persoon om dit uit te dragen. We zijn erg blij om onze eerste samenwerking, die volledig ontworpen is door een merkambassadeur te lanceren en we denken dat we geen betere naam hadden kunnen kiezen dan Barbie Ferreira”.

Eigen collectie

De collectie, ontwikkeld en ontworpen door Barbie zelf, omvat negen stijlen van Havaianas meest iconische modellen in zowel teenslippers als slides in kleurstellingen van groen, geel en bruin. Er zijn ontwerpen gecreëerd die de Braziliaanse cultuur van vintage kunst, sculpturen en textuur vertegenwoordigt.

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: