Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram

9 oktober 2019

Dat een kommetje yoghurt of kwark past bij een sterke start van de dag én eenvoudig te bereiden is, ook op een haastige ochtend, toont Campina met een nieuwe campagne. ‘Start je dag Sterk’ geeft tips én introduceert de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice. 

De gebruiker vult binnen de Storiesfunctie zijn gefotografeerde kommetje met Campina-zuivel en toppings, in de vorm van GIFjes die speciaal voor de campagne zijn ontworpen. Na plaatsing bezorgt Campina het ontbijt de volgende dag in een makkelijk mee te nemen verpakking aan huis. Nicolette de Weerd, Brand Manager bij Campina: “Met de campagne laten we zien dat wij geloven dat iedere dag een sterke start verdient. Hoe je ochtend er ook uitziet, een ontbijt met yoghurt of kwark is makkelijk en snel klaar te maken en geeft je net dat beetje extra energie voor de rest van de dag”.

Ontbijttrend: steeds meer zuivel
Aan de basis van de campagne ligt een onderzoek naar zuivelconsumptie onder Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos, in opdracht van Campina. Hieruit bleek dat, hoewel ‘het bammetje’ nog steeds het populairste ontbijt is onder Nederlanders (53%), een kom yoghurt of kwark steeds meer terrein wint. Het percentage dat zuivel bij het ontbijt eet is sinds 2016 gestegen van 22% naar 29%.

Focus op gezond
Een belangrijke reden voor de zuiveltrend is het feit dat de focus op gezond eten steeds verder richting de ochtend verschuift. En zuivel wordt vaak geassocieerd met gezond eten: het vormt een natuurlijke bron van belangrijke voedingsstoffen als proteïne en calcium en kan worden verrijkt met allerlei vitamines uit fruit of noten. Wie ontbijt ‘om gezond te doen’ (26%) gaat vaak voor zuivel, veelal met ontbijtgranen (23%) en fruit (21%) erdoorheen. 

Gewoontedieren
Van alle Nederlanders ontbijt 98% voor 12 uur, van de millennials doet 95% dat. Vooral de oudere doelgroep (88%) maakt nog tijd voor het traditionele ontbijt, 53% zet daarbij brood op tafel. Deze setting is vooral populair vanwege het feit dat Nederlanders gewoontedieren zijn op ontbijtgebied (42%) en de boterham past goed binnen een routinematig leven.

De activatie loopt in drie steden: Amsterdam (week 38), Rotterdam (week 40) en Utrecht (week 41). Afhankelijk van de animo kan er na de activatieperiode worden gekeken naar mogelijkheden om de service verder vorm te geven.

Meer informatie over de campagne vind je hier: https://www.campina.nl/nl/l/start-je-dag-sterk/