Kennisplatform voor noord holland

Introductie Restaurantthuisbezorgd.nl biedt uitkomst voor horecaondernemers en -personeel

Geplaatst op 19 maart 2020
Introductie Restaurantthuisbezorgd.nl

Met de verplichte shut-down van horecaondernemingen om de verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan, zitten restauranteigenaren in de branche met handen in het haar; geen klanten betekent immers geen inkomen of business continuïteit. Amsterdamse internetondernemer Patrick Wilson zet zich in om de branche draaiende te houden met Restaurantthuisbezorgd.nl: een eigen webshop voor horecaondernemers om maaltijden aan huis te kunnen leveren die gegarandeerd binnen vijf werkdagen wordt opgeleverd.

De maatregelen die door de overheid zijn getroffen om de gevolgen van het Corona-virus in toom te houden, hebben een grote impact. In eerste instantie ligt de horecabranche hierdoor drie weken plat, maar af te leiden uit de toespraak van minister-president Rutte, is het niet onwaarschijnlijk dat dit langer gaat duren. Om het bestaansrecht van restaurants te garanderen en het ontslag van horecapersoneel tegen te gaan lanceert vandaag Restaurantthuisbezorgd.nl.

Touwtjes in eigen handen en uitkomst voor horecapersoneel

Met Restaurantthuisbezorgd.nl kunnen horecaondernemers gemakkelijk en vooral snel inspelen op de ontwikkelingen door een thuisbezorg webshop met eigen look-and-feel te starten, inclusief betaal plug-in, postcode scan voor de consument en koppeling aan eigen website. Een manier om maaltijden aan te kunnen blijven bieden aan hun doelgroep, omzet te blijven realiseren én ontslagen tegen te gegaan. Waar personeel veelal de dupe is van kostenbesparing, kunnen zij hierdoor aan de slag met het thuisbezorgen van de maaltijden. Daarnaast wordt het platform ingezet om werkloosheid onder horecapersoneel verder tegen te gaan. Horecaondernemers die gebruik maken van het platform kunnen een vraag voor nieuwe bezorgers indienen en werkzoekenden kunnen zich hiervoor aandragen en aanmelden. Vervolgens wordt vraag en aanbod geconnect door het team van Restaurantthuisbezorgd.nl. “Het is onze missie om horecaondernemers een manier te bieden om snel en zonder te veel additionele kosten financiële problemen tegen te gaan én er tegelijkertijd voor te zorgen dat horecapersoneel niet zonder werk en inkomen komt te zitten. Met het nieuwe platform steken wij beiden een hart onder de riem,” aldus Patrick Wilson.

Om de missie kracht bij te zetten, worden kwalitatieve webshops met alle benodigde features gecreëerd voor €1.750,- (tot 10 maaltijden) tot €1.950,- (tot 30 maaltijden). Daarnaast breidt het platform bij 100 deelnemende restaurants verder uit en zullen alle aanbieders hun maaltijden ook via dit kanaal kunnen verkopen aan consumenten bij hen in de buurt. Twee mogelijkheden tot verkoop, zonder marges of verborgen kosten. Om ook de zorg een hart onder de riem te steken in de strijd tegen het Corona-virus doneert Restaurantthuisbezorgd.nl 1% van de omzet aan Artsen zonder Grenzen.

Bekijk het platform via: www.restaurantthuisbezorgd.nl

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: