Van eenmanszaak vanuit huis, naar professionele internationale organisatie

2 oktober 2019

Zónder papiertje uitgroeien tot succesvolle ondernemer. Frank Sanders deed het. Als student Marketing & Corporate Strategy werd hij onverwachts gevraagd voor een sales functie bij een Amerikaans bedrijf in de verpakkingsindustrie. Een kans die hij met beide handen aangreep en wat de basis legde voor zijn carrière in de ontwikkeling, productie en distributie van voedingsmiddelen. 

Vervolgens breidde Frank zijn kennis uit in sales, marketing én export uit bij o.a. een fabrikant en distributeur van koffiesystemen en Friesche Vlag en bracht hij zijn carrière naar een volgend level als Adjunct-Directeur van Menken Drinks – Europa’s grootste product van frisdranken en vruchtensappen. Toen hier het zwaartepunt steeds meer op private labels kwam te liggen besloot Frank hier afscheid van te nemen en werd hij partner van consultancy voor internationalisatie Laman Trip & Partners Amsterdam. Hier maakte hij kennis met Maaza: een toen nog niet bestaande niche van tropische vruchtendranken, met ingrediënten en smaken die de meeste Nederlanders nog niet kenden. Hij nam het heft in eigen handen, richtte Infra Foodbrands B.V. op, sloot een licentieovereenkomst met dit van oorsprong Indiase merk en ontwikkelde een unieke expertise. Frank’s leiding zorgde voor continue groei van omzet, verkooppunten en smaken. Toen het licentiecontract in 2006 afliep was het een logische stap om de merkrechten over te kopen. Onder Infra Foodbrands B.V. groeide Maaza uit tot een global brand dat in bijna alle Europese landen, Amerika, de Caraïben en West-Afrika en het Midden-Oosten een groot marktaandeel heeft veroverd. Van eenmanszaak vanuit eigen huis, naar professionele internationale organisatie met vijf fabrieken.

Kwaliteit, het gebruik van natuurlijke producten én de beste smaak gaan voor alles – ook vóór een voorsprong op de concurrentie. Zo startte Frank zes jaar geleden de zoektocht naar de nieuwste toevoeging aan het Maaza assortiment: 100% natuurlijk kokoswater. Pas nadat de meest complete drank was ontwikkeld die voldeed aan de kwaliteitseisen van Infra Foodbrands B.V. – de drank zit al binnen enkele uren na het oogsten van de kokosnoten in het pak, houdt hierdoor de gezondheidsvoordelen van kokoswater in stand én maakt de toevoeging van onnodige stoffen overbodig – ligt het deze zomer in de schappen van de supermarkt.