Kennisplatform voor noord holland

Van keukenprins tot keukenleverancier

Geplaatst op 30 december 2020
Cool & Gastro Partners

The Coolest Chief van de Noordkop

Corona en horeca: dat matcht niet. De periodes waarin cafés en restaurants verplicht gesloten waren, hebben een spoor van vernieling getrokken door de sector. Maar er was ook veel creativiteit en ondernemerszin, met speciale afhaalmaaltijden bijvoorbeeld of ludieke online acties. “Een goede keuken is goud waard.”

Met goede machines kun je beter werken en lever je beter resultaat af. Elke klusser zal dat beamen. Laat dat principe nou ook in de horeca opgaan. “In een goed uitgeruste keuken komt je vakmanschap veel beter tot zijn recht. Of je nou kok, slager, banketbakker of zelfs afwasser bent.” Loek Wentel kan het weten. Jarenlang had hij een lunchroom met ijssalon waar hij dagelijks zelf ondervond hoeveel profijt zijn business had van betrouwbare apparatuur en installaties. Zoveel profijt dat hij er zijn vak van maakte en nu zelf keukeninstallaties, airconditioning en koel- en vriesapparatuur levert en onderhoudt.

Michelinster

Inmiddels levert hij al jarenlang aan horecaondernemers in Noord-Holland, Friesland en Groningen alle denkbare apparatuur voor een professionele keukeninrichting. “Denk aan afzuig- en vaatwasinstallaties, koel- en vriesapparatuur en alles voor bakken en braden, zoals fornuizen, friteuses, bakplaten en ovens.” In zijn portefeuille zitten restaurants, cafés, bedrijfskeukens van zorginstellingen, cateraars en hotels. “Maar of je nou een snackbar runt, dagelijks duizenden maaltijden moet afleveren, of de ambitie hebt om een Michelinster in de wacht te slepen… Dat maakt voor ons geen verschil. Je moet op de apparatuur kunnen vertrouwen, altijd.”

Goed onderhoud is vast onderdeel van het keukenbedrijf. Zo moet je een afzuiginstallatie regelmatig reinigen – zeker vanwege de brandveiligheid. Cool & Gastro Partners levert, na reiniging, certificaten af voor de verzekering. “Bij koel- en vriesinstallaties moeten jaarlijks controles worden uitgevoerd om koudemiddellekkages vóór te zijn en om er zeker van te zijn dat de machines optimaal blijven presteren. En omdat bij spoelkeukens vaak veel verschillende en vaak jonge mensen de vaatwasmachine bedienen – en soms misschien niet helemaal goed – is het alleen al om die reden zaak om geregeld de machines na te lopen op bijvoorbeeld glasscherfjes die in de pomp kunnen komen en daar voor storingen zorgen.”  

Service en onderhoud

Logisch dus dat Cool & Gastro Partners niet alleen installaties en machines levert, maar ook een eigen servicedienst heeft met gedreven, goed opgeleide en vakkundige monteurs. Daaromheen zit nog een flexibele schil van vijf ervaren zzp’ers. “Onze monteurs kennen de meeste machines op hun duimpje. Zeker bij koelinstallaties kun je bij een storing echt voor een technische uitdaging komen te staan – het zijn soms best complexe installaties. Ervaring en technisch inzicht zijn hier echt van meerwaarde.”

Daar komt nog eens bij dat voor restaurants en cafés een storing van een keukeninstallatie nooit gelegen komt – en ook nooit tussen negen en vijf. “Dat onze servicedienst aanhaakt bij de werktijden van onze klanten vinden wij dan ook vanzelfsprekend. Daarom zijn wij 24/7 bereikbaar voor calamiteiten. Bij een storing komen wij altijd in actie.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: